Apa Nova Bucuresti optimizeaza activitatea resurselor din teren cu Bento Field Service Management - Bento

Post Thumbnail
Descriere proiect

Apa Nova Bucuresti si-a propus dezvoltarea unei solutii informatice care sa urmareasca, sa centralizeze si sa automatizeze toate interventiile operatorilor din teren, cu un timp de reactie conform cerintelor din contractul de cesiune cu Primaria Municipiului Bucuresti. Proiectul a presupus imbunatatirea comunicarii intre dispecerat si resursele din teren si culegerea informatiilor in timp real despre timpul de rezolvare al incidentelor din teritoriu.

An: 2017
Client: Apa Nova Bucuresti
Solutie: Field Service Management
Produse si Servicii:
Tara: Romania
Zona: Bucuresti
Arhitect solutie: Dan Giusca

Provocarea

Apa Nova Bucuresti este parte a grupului Veolia, lider mondial in furnizarea serviciilor de apa, energie si salubritate, cu o cifra de afaceri de 25 miliarde USD si 165,000 angajati pe 5 continente. In Romania, Veolia inregistreaza o cifra de afaceri de peste 300 milioane Euro anual si lucreaza cu cca 3500 de colaboratori. Prin Contractul de Concesiune incheiat cu Primaria Municipiului Bucuresti, Apa Nova s-a angajat sa respecte peste 20 de indicatori de urmarire a calitatii serviciilor prestate pe toata durata concesiunii (2000-2025). Insa, fara instrumente de masura adecvate, compania era in situatia nerespectarii criteriilor impuse de Primaria Municipiului Bucuresti. Pentru Apa Nova a devenit evidenta nevoia unei solutii informatice care sa urmareasca, sa centralizeze si sa automatizeze toate interventiile operatorilor din teren, cu un timp de reactie conform cerintelor contractuale.

Solutia

Pentru realizarea proiectului, Apa Nova Bucuresti a demarat o licitatie, care a fost castigata in septembrie 2016 de Bento. Bento a decis folosirea expertizei sale in procese specifice companiilor de utilitati pentru a realiza o solutie customizata pe nevoile clientului. Pentru proiect au fost alocati 16 dezvoltatori, testeri, analisti si arhitecti de sistem. Au fost analizate toate tipurile de interventii, documentele realizate in urma interventiilor, modul de deplasare al oamenilor spre incidente, modul de raportare si centralizare a datelor. Au fost identificate impreuna cu clientul posibilitatile de optimizare si extindere a proiectului prin interfatarea cu SAP IS-U, sistemul informatic integrat care opereaza contoarele si sistemele specifice de masurare, si cel care realizeaza automat facturarea lunara pe baza indecsilor inregistrati. In final, acceptanta proiectului s-a facut in doar cateva luni, solutia intrand in productie in luna martie 2017 prin 20 de tablete complet configurate pe care se lucreaza non-stop, in schimburi de lucru.

Beneficiile obtinute

Prin solutia furnizata, comunicarea intre dispecerat si resursele din teren s-a imbunatatit semnificativ. Sistemul culege informatii in timp real despre situatia incidentelor si afiseaza locatia resurselor in teritoriu. In momentul raportarii unui incident, oamenii nu mai pleaca din centru, ci din cel mai apropiat punct fata de locul de interventie. Sistemul elimina automat suprapunerea sau duplicarea de resurse pe aceasi interventie si recomanda rute optime functie de calitate, disponibilitate si distanta fata de incident. In plus, managementul are la dispozitie un tablou de comanda in care vede in timp real starea rezolvarii incidentelor din teren. Prin solutia implementata, timpul de interventie a scazut semnificativ sub 2 ore, unul dintre principalii indicatori stabiliti prin Contractul de Concesiune.