SEA Complet (eON Asist Complet) selectează Bento pentru modernizarea infrastructurii IT

SEA Complet (eON Asist Complet) selectează Bento pentru modernizarea infrastructurii IT

 

Provocarea

SEA Complet (în prezent: eON Asist Complet) este un joint venture realizat intre companiile E.ON Romania si Adrem Invest in sectorul reviziilor, verificarilor instalatiilor de gaze naturale si citirii contoarelor. Cu o cifra de afaceri de 10 milioane de euro si 510 de angajati in 2016, SEA Complet ofera servicii in 22 de judete din tara. Avand o raspandire atat de mare in teritoriu si o cerere in crestere pe piata energetica, SEA Complet avea nevoie de o infrastructura IT moderna, flexibila si scalabila, care sa sustina cresterea accelerata a businessului.

Solutia

Pentru dezvoltarea proiectului de infrastructura IT, (în prezent: eON Asist Complet) a selectat Bento. In urma analizei de business si a nevoilor clientului, Bento a agreat dezvoltarea unui sistem IT complet in doua etape, care sa deserveasca in doar 6 luni cei peste 500 de angajati la nivelul celor 22 de judete. Cele 2 etape ale proiectului au constat in pregatirea infrastructurii specifice de datacenter, in livrarea si configurarea infrastructurii de tip end user, cat si in implementarea aplicatiilor specifice unei companii care se adreseaza unei plaje foarte mare de clienti (ERP, Active Directory, E-mail, telefonie VoIP). La dezvoltare au fost folosite tehnologii cloud-based de tip IaaS ca suport hardware pentru aplicatiile critice (ERP, Active Directory, Cisco Call Manager), cat si solutii de tip SaaS pentru solutia de colaborare (MS Office 365), care acopera toate nevoile de e-mail, calendar, task-uri, server de fisiere, document management (Sharepoint 2013 cloud based). In cazul aplicatiilor critice, solutiile identificate au fost: Charisma ERP si Charisma HR pentru gestiunea resurselor de intreprindere si a personalului uman, Microsoft Active Directory pentru serviciile de directoare si Cisco Call Manager pentru implementarea telefoniei VoIP. De asemenea, infrastuctura de tip end user recomandata a constat in calculatoare HP (Laptop, Desktop) si telefoane Cisco cu suport VOIP. Toata solutia a beneficiat de servicii tehnice recurente si proactive de support tehnic si mentenanta, pe baza unui SLA de tip Business Critical pentru toate aplicatiile critice.

Beneficii

Accesul la o infrastructura moderna a crescut nivelul de comunicare si colaborare la nivelul angajatilor, a oferit managementului acces la informatii critice si a crescut agilitatea in procesul de decizie. Implementarea solutiilor s-a realizat intr-un interval scurt, fara intreruperi de activitate, ceea ce a oferit angajatilor (în prezent: eON Asist Complet) experienta interactiunii cu noile tehnologii fara motive de respingere sau rezistenta la schimbare. In prezent, pe langa agregarea costurilor IT pe o singura factura, costurile operationale (în prezent: eON Asist Complet) au fost reduse semnificativ.